Betuwe

“Betuwe is een schoolproject waarin rebranding centraal staat. Het oorspronkelijke merk ‘De Betuwe’, opgericht in 1886 in Tiel, werd vooral bekend door zijn jam. In de jaren ’80 langzaam uit beeld.

Voor dit project heb ik onderzoek gedaan naar de identiteit van het merk. Op basis daarvan heb ik stijlelementen aangepast en vernieuwd om De Betuwe weer een plek te geven op de hedendaagse markt. Dit proces komt samen in het eindproduct.”

werkzaamheden

Onderzoek

Concept onderzoek

“Door onderzoek te doen naar het bedrijf ‘De Betuwe’ wordt het geheel duidelijker in beeld gebracht. Het onderzoeken van de opdracht, de geschiedenis, de media en de concurrentie is hierbij erg waardevol. Hieruit zijn zowel elementen te halen waar De Betuwe vroeger voor stond, als aspecten die op een nieuwe manier toegepast kunnen worden. Op die manier ontstaat er een duidelijk en compleet beeld van De Betuwe.”

Marketingplan

In het marketingplan worden de belangrijkste resultaten van het onderzoek verwerkt. Hierbij komen onder andere het doelgroeponderzoek, de SWOT-analyse, de 4 P’s en de conclusie van het plan aan bod. Op deze manier wordt het doel van het project duidelijk en kunnen zowel de vormgevingselementen als de marketingelementen toegepast worden in het eindproduct.


 

Stijl elementen

De Betuwe is in een nieuw jasje gestoken. Belangrijke elementen, zoals de rode kleur en Flipje, zijn teruggebracht in het ontwerp. Het woordmerk geeft een klassieke uitstraling die mooi aansluit bij de secundaire typografie. De rode kleur staat voor herkenbaarheid en warmte. Flipje verschijnt in een vernieuwde, hippe vorm en draagt zo bij aan de herkenbaarheid van het merk. De primaire typografie is strak en duidelijk, terwijl de secundaire typografie een klassiekere sfeer oproept die past bij de traditionele jam.

3 variaties

Een wireframe is een schets van een website. Door drie varianten te maken komen verschillende elementen naar voren, die uiteindelijk gecombineerd kunnen worden. De wireframes zijn opgebouwd rond de principes verleiden, beïnvloeden, overtuigen en verkopen. Deze principes zie je duidelijk terug in de ontwerpen.

Combinatie

De drie varianten zijn in deze wireframe samengebracht. Het eerste onderdeel richt zich op verleiden: de koper wordt gestimuleerd door een ‘kopen’-knop en een kortingscode onderaan de header.

Vervolgens wordt de klant beïnvloed door een video over De Betuwe en de producten.

Daarna wordt de klant overtuigd door het aanbieden van verschillende smaken.

Tot slot kan de klant het product aanschaffen, zowel op de website als in de supermarkten. Ook komt de kortingscode opnieuw terug.”

Eindproduct

Kom in contact!

Scroll naar boven